vineri, 8 ianuarie 2016

Robert Adams & Ramana Maharshi - Doar Fii - discuții despre liberul arbitru (Just Be - talks on free will)

Om, Shanti, Shanti, Shanti, Om.  
Pace.

Bine ați venit. Vă urez bun venit cu toată inima. 

Cei mai mulți oameni sunt acasă privind dezbaterile prezidențiale. 
Ar trebui să avem dezbateri Jnani. 
Avem toți Jnani-i (înțelepții) din lume care se etalează. 
Oricine se etalează pierde, desigur. 
Dacă oamenii doar ar înțelege primul principiu al realizării Sinelui, care este pur și simplu acest lucru: 
Orice este destinat să se întâmple, se va întâmpla, indiferent de modul în care încerci să-l oprești.
Și orice este destinat să nu se întâmple, nu se va întâmpla, indiferent cât de mult încerci să faci acest lucru.

Nu ar fi minunat dacă politicienii ar fi înțeles acest adevăr? 

Nu ar fi absolut nimic de care să fii îngrijorat, nimic de temut, nimic de cucerit, nimic de câștigat, nimic de pierdut. Totul se desfășoară așa cum ar trebui. Totul este la locul potrivit. Nu există greșeli. 
Totul este minunat și frumos, chiar așa cum este. Dacă ai putea înțelege doar acest lucru în viața ta personală. 
Ceea ce ar trebui să trăiești, în această experiență, în această încarnare, a fost deja planificat pentru tine înainte de a veni în acest corp.

Cu toate acestea, nu ai absolut nimic de-a face cu aceasta, pentru că tu nu ești corpul.

Dar atâta timp cât te crezi un corp, crezi că ești cineva, cineva important, sau crezi că ești un eșec, orice crezi tu despre tine, dacă te-ai întoarce spre interior, și ai vedea sinele, atunci nu ți-ai face griji deloc cu privire la ceea ce se va întâmpla cu tine, pentru că ai realiza că nu există nici un tu căruia să i se întâmple ceva.

Ești libertate totală acum, eliberare totală, conștiința completă. 

Cu toate acestea, tu nu mă crezi. 
Tu încă te mai simți înclinat să fii un corp, un făcător. 
Gândește-te la experiențele prin care ai trecut astăzi, și vei vedea dacă nu crezi că ești un făcător. De câte ori ai devenit furios azi? 
De câte ori te-ai simțit desconsiderat azi?
De câte ori ai simțit frica, sau că ceva este greșit undeva, sau că nu ești în locul tău potrivit? Acest lucru îți arată că tu crezi că ești un corp. 
Și atâta timp cât crezi că ești un corp, de ce nu ai lăsa totul în pace și nu ai mai fi neliniștit și îngrijorat despre corpul tău. 
Puterea care știe drumul va avea grijă de tine. Cel care face să strălucească soarele, iarba să crească,merele să crească perfect în meri, mâncarea care ne susține, ne hrănește. 
Totul a fost oferit cu dragoste pentru noi. 
Ai credință, ai încredere în puterea care cunoaște calea. 
Acesta este primul pas, de a avea credință totală și încredere totală în infinit, în cel unic.

Poți să îl numești Dumnezeu, dacă vrei. 

Nu e nicio diferență cum îl numești. 
Acesta este în tine. Este în afara ta. Este peste tot. 
Tot ce trebuie să faci este să te abandonezi lui. 
Abandonează toate îndoielile, frustrările, temerile, tot ceea ce te-a asaltat atât de mult timp. 
Renunță la tot. Nimic nu-ți aparține. Fii liber de tot.

Când ești în stare să faci acest lucru, poți merge mai departe și să înțelegi că nu a fost niciodată un corp de la bun început.

Lumea, așa cum apare, nu există. Universul, așa cum apare nu există. 
Cu toate acestea tu ești, și vei fi întotdeauna. Ce ești și ce vei fi mereu?
Tăcerea.

Nu există nici un răspuns la asta, pentru că mintea nu poate înțelege necunoscutul, transcendența, Sinele.
Mintea nu poate ști aceste lucruri. Mintea se știe doar ca un trup, ca un făcător. 
Prin urmare, trebuie să transcenzi mintea, să transcenzi gândurile, să transcenzi lumea, să transcenzi universul, și să intri în tăcere, unde există fericire totală, și pace și armonie.De fapt singura libertate ce o ai este să nu reacționezi la condiții și să te întorci spre interior, pentru a vedea adevărul. 
Orice altceva este prestabilit. Orice apare în viața ta este destinat să fie. 
Reacția ta la ceea ce apare este cea care contează pentru tine, (determinând) ce se va întâmpla cu tine apoi. 
Reacția ta care îți apare la experiențele vieții, este cea care determină ce se ți va întâmpla în continuare, după modul în care-i răspunzi, după modul în care reacționezi la ea.

Nu fi în conflict cu gândurile tale și cu sinele. 

Atunci când nu există nici un conflict nu există gânduri. 
Gândurile apar numai pentru că există un conflict.
Prin conflict vreau să spun: tu îți faci griji să scapi de gândurile tale, faci sadhana, meditație, pranayama, japa. 
Toate aceste lucruri provoacă conflicte. 
Pentru că nu spui (de fapt): 
"Fac aceste lucruri pentru a deveni eliberat.
 Fac aceste lucruri pentru a deveni liber. " ?

Motivul pentru care e conflict este pentru că ești deja liber și eliberat.

Prin urmare, atunci când îți dai informația cum că trebuie să faci ceva pentru a deveni eliberat, e un conflict imediat.
Aceasta este singura problemă ce o ai. Este chiar conflictul tău.
Și acest conflict vine din programarea de atunci de când ai fost copil, din impregnările subconștiente, din existența anterioară, lucruri pe care le-ai luat cu tine, obiceiurile care sunt în tine, care crezi că ești tu. De aici vine conflictul.

Pentru că spui: "Sunt doar o ființă umană, eu sunt doar un corp fragil. 

Trebuie să sufăr uneori, alteori trebuie să fiu fericit." 
Aceasta este o minciună. 
Nu a existat niciodată un tu care are de suferit. 
Nu a existat niciodată un tu care trebuie să fie fericit. 
Nu este cineva în tine care are nevoie să fie fericit. 
Nu este cineva în tine, care trebuie să fie nefericit. 
Ambii sunt impostori.
Deci, de fiecare dată când încerci să schimbi condiționările negative cu condiționări pozitive, tu provoci un conflict. 
Aceasta este motivul pentru care psihologia și psihiatria nu funcționează.

Pentru că încearcă să te facă normal. Cine vrea să fie normal? Cât de plictisitor. 

Adevărul este acesta, nu dori să fii ceva. 
Nu este nimic ce să dorești să fii. 
Nu este nimic ce trebuie să devii. 
Nu există nici un viitor, ca tu să devii ceva.
În chiar acest moment tu ești cel unic, și niciodată nu a fost un altul.
În chiar acest moment ești complet liber, fără să gândești vreun gând, fără a încerca să faci ceva să se întâmple.

De ce nu te trezești la acest adevăr? 

De ce nu te trezești la faptul că nu există nimic ce trebuie să devii, nu există obiective de atins.
Vrei să crezi că totul este prestabilit, și a fost trasat pentru tine? 
Sau crezi că ești doar o victimă a circumstanțelor, ce trece prin multe experiențe, pentru a învăța o lecție. 
E chiar amuzant pentru mine, atunci când oamenii îmi spun: 
"Ceva s-a întâmplat în viața mea, dar cred că e lecția pe care trebuie s-o învăț" 
sau "Asta e karma mea."

Uită de karma.

Uită de lecțiile pe care trebuie să le înveți. 
Nimeni nu trebuie să învețe nicio lecție.
Nimeni nu trebuie să treacă prin experiențele lor karmice.
Pune capăt totului. Aruncă totul. La urma urmei, pentru cine există karma? 
Pentru cine sunt acolo experiențele? 
Doar pentru gândul-Eu, pentru minte, nu pentru tine. 

Tu ești luminos și strălucitor. Ești realitatea absolută, Brahman. 
Cu toate acestea, chiar și aceste cuvinte sunt de prisos, redundante. 
Pentru că ce înseamnă de fapt aceste cuvinte pentru tine, realitatea absolută, Brahman?
Sunt doar nume care sunt date realității absolute, Sinelui. 
Cu toate acestea, totul trebuie să dispară. 
Realitatea absolută trebuie să dispară.
Sinele trebuie să dispară. Motivul pentru care trebuie să dispară este pentru că te gândești la acest lucru cu mintea finită, și fiecare răspuns care apare este eronat.
Întotdeauna amintește-ți că mintea finită nu poate ști infinitul.
Este imposibil. Și nu e absolut nimic ce poți face în legătură cu asta. 
În consecință, cel înțelept devine tăcut, calm. 
Nici măcar nu încerci să schimbi gândurile sau să le oprești. 
Pentru că, cum ai putea să încerci să oprești ceva sau să schimbi ceva care nu a existat de la bun început?

Poți vedea acum de ce ești în conflict?

Încerci să corectezi ceva, încerci să devii ceva, încerci să faci ceva, și ceva nu există. 
De asemenea, ce încerci să corectezi nu există. 
Ceea ce încerci să schimbi nu există. 
Nu ajungi nicăieri. De aceea spun atât de des: lasă totul în pace.
Nu avea opinii pro sau contra.
Nu fi "judecător". 
Fii nimic și vei fi tot.

De ce majoritatea dintre voi veniți la satsang? 
Atâta timp cât aveți un motiv este motivul greșit. 
Nu ar trebui să fie nici un motiv. 
Nu ar trebui să fie nici un motiv valabil pentru care ai venit la Satsang. Căci dacă te gândești în urmă la ceea ce m-am referit, vei vedea că toate motivele sunt eronate. Pentru că motivul pentru care încerci să vii la satsang nu există deloc. 
Tu spui că ai venit la satsang pentru a deveni iluminat, pentru a cunoaște adevărul. Cine trebuie să știe adevărul? Cine trebuie să devină iluminat? Ai venit să stai cu mine. Poți să stai mereu cu mine, indiferent unde te-ai afla.

Ceea ce încerc să-ți spun: nu căuta motive pentru care faci ceva. Când începi să renunți la toate raționamentele, la toate ambițiile, atunci când începi să abandonezi toată așa-numita puterea a ta, puterea ta umană ce crezi că o ai, atunci mintea începe să încetinească. Mintea nu va încetini prin încercarea ta de a o face să încetinească. 

Nu-mi pasă ce metodă folosești. 
Când folosești meditația Vipassana, atunci când folosești respirația, indiferent de metoda pe care o folosești ... indiferent de metoda pe care o folosești, tu îți folosești mintea. 
Este mintea ta cea pe care încă o folosești. 
Ăsta e motivul pentru care nu te poate duce nicăieri niciodată. Că trebuie să folosești mintea, indiferent de ceea ce faci. Prin urmare, nu mai face nimic. 

Știu că mulți dintre voi ați practicat sadhana timp de 25 de ani, 40 de ani,ați practicat multe forme de meditație, ați mers la maeștri, ați citit multe cărți. Și ce se întâmplă cu tine? Poți obține o stare de bine, apoi dispare, și te-ai întors de unde ai pornit. 
Singurul lucru pe care e nevoie să-l faci, sau trebuie să-l faci, este de a nu fi în conflict cu nimic. Nu fi în conflict cu nimeni sau nimic. Când nu ești în conflict cu nimic, mintea începe să se abandoneze, și se duce înapoi în inimă, și devii Sinele tău.

Aceasta este cel mai simplu lucru pe care ai nevoie vreodată să-l faci. 

E simplitatea în sine. Este simplitatea în sine pentru că nu e nimic ce trebuie să faci. 
Nu e nimic ce trebuie să devii. 
Nu e nimeni pe care trebuie să-l schimbi. 
Ești asta. 
Nu analiza ceea ce spun.
Chiar nu fi de acord cu ceea ce spun. 
Doar fii deschis.

Deschide-ți inima rămânând liniștit, tăcut. Lasă gândurile să vină, nu încerca să le oprești. Nu judeca gândurile, nu analiza gândurile, sau să încerci să le schimbi, sau să încerci să elimini gândurile. Acest lucru te va pune din nou în conflict cu gândurile tale. 

Nici măcar nu observa gândurile. 
Nu fi nici chiar martor al gândurilor tale. De ce? 
Pentru că în realitate nu există gânduri. Gândurile pe care crezi că le gândești, sunt o iluzie optică. Este imaginație falsă. 
Nu vezi? Tot ceea ce tu gândești este fals. 
Nu există nici un gânditor și nu există gânduri. Deci, de ce ai tot practicat toate aceste exerciții toată viața ta? E ca și cum o persoană din ocean merge să caute apă.
Trezește-te. 
Fii liber. 
Fii tu însuți.

Ești bucuria lumii, lumina care strălucește în întuneric. 

Ești o binecuvântare pentru univers. Iubește-te pe tine însuți mereu. 
Când te iubești, îl iubești pe Dumnezeu.
Uită despre trecut. Nu trăi în trecut. Amintește-ți, timpul și spațiul nu există. Dacă nu există timp și spațiu, atunci nu poate fi un trecut sau un viitor, pentru că trecutul și viitorul țin de spațiu și timp.

Dacă nu există nici timp și nici spațiu, nu poate fi posibil un trecut sau un viitor. Deci, cine gândește despre trecut? Cine se gândește la viitor? Chiar să spui că Eul o face, că gândul-Eu o face, din nou, acest lucru este în mare parte pentru începători.

Introspecția este foarte importantă, nu mă înțelege greșit. 
Dar trebuie să vină o zi când te duci dincolo de introspecție, atunci când chiar îți dai seama și înțelegi că nu există niciun gând-eu, deloc. Niciodată nu a existat.

Prin urmare, nu trebuie să scapi de el. Nu este nimic pentru a scăpa de el, pentru că nimic nu există. Ești libertate totală, chiar în acest moment, chiar acum. Ori de câte ori gândurile ți se duc în trecut, nu fi supărat pe tine. Lasă-le în pace. Nu le observa. Nu te uita la ele. Nu fi martorul lor. Doar lasă-le în pace. Ele vor dispărea din propria lor voință, ca urmare a faptului că nu au existat. 

Acesta este un punct important. Acesta este motivul pentru care să lași totul în pace.

Acum, dacă lucrurile au existat, dacă a existat un astfel de lucru ca gândire negativă, karma de care să scapi, atunci tu vei avea o slujbă în mâini. Ar trebui să faci tot felul de lucruri pentru a scăpa de karma ta, de păcatele din trecut. Ai avea de lucru continuu, practicând tot felul de japa, mantre, totul, pentru a elimina toate aceste gânduri ale trecutului. Dar vă spun că, deoarece aceste lucruri nu au existat de la început, de ce măcar să faci treaba asta? 
Oh, e în regulă, dacă-ți place să lucrezi, dar eu sunt foarte leneș, și cu cât mai puțină treabă trebuie să fac, cu atât mai bine.

Știu că e dificil pentru unii dintre voi să credeți că nu trebuie să faci absolut nimic pentru a deveni liber, pentru că ești deja liber.

Pentru că ai fost crescut că trebuie să muncești, muncești, muncești pentru a avansa. 
De ce vrei să mergi înainte?
Înainte la ce? Înaintea cui?
Totul trebuie să se schimbe mai devreme sau mai târziu. 
Totul trebuie să se dizolve și să se întoarcă la elementele de unde a apărut. 
Și noi forme întotdeauna se nasc, să zic așa. 
Deci, ce fel de obiective vrei să realizezi? 
Obiectivele vor dispărea, ca orice altceva care dispare, mai devreme sau mai târziu. 
Gândiți-vă cât de multe civilizații am avut pe această planetă. Multe civilizații și care ne-au depășit pe noi, acolo unde suntem astăzi. Dar unde sunt ei acum? Au dispărut. Dizolvați în neantul de unde au venit. 

Deci, este o nebunie să încerci să te îmbunătățești, sau să încerci să realizezi tu ceva. 
Este o nebunie să încerci să schimbi ceva sau să devii ceva. 
Doar fii. Ai putea întreba: "Cum aș putea să fiu?" 
Prin chiar întrebare, tu nu ești.
Pentru doar a fi este doar a fi.
Să nu fii acesta sau acela, sau să încerci să descoperi cum doar să fii. Doar fii, fără a încerca să înțelegi ce înseamnă asta, fără a analiza, fără reflecție. 
Doar fii. 
Doar fii. 
Doar fii. 
Doar fii.(tăcere)

~ Robert Adams

 "Doar fii" (15 octombrie, 1992)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 


Sri Ramana Maharshi: 
Orice trebuie acest corp să facă și orice experiență prin care trebuie să treacă a fost deja decis când el a venit în existență.

Î: Ce devine atunci libertatea și responsabilitatea
omului pentru acțiunile sale?


Sri Ramana Maharshi: 

Singura libertate a omului este să depună eforturi către și de a dobândi jnana (cunoașterea Sinelui) care îi va permite să nu se identifice cu corpul. Corpul va trece prin acțiunile prestabilite inevitabil de prarabdha, și un om este liber fie să se identifice cu corpul și să fie atașat de roadele acțiunilor sale, fie să existe detașat de corp și să fie un simplu martor al activităților sale.

Î: Deci, liberul arbitru este un mit?


Sri Ramana Maharshi:

Liberul arbitru are loc în asociere cu individualitatea. 
Atâta timp cât durează individualitatea există liberul arbitru. 
Toate scripturile sunt bazate pe acest fapt și ele îndrumă conducând liberul arbitru pe calea cea dreaptă. 
Află cui liberul arbitru sau destinul îi e important. 
Află de unde vin acestea, și rămâi în sursa lor. 
Dacă faci acest lucru, ambele sunt transcense. 
Acesta este singurul scop de a discuta aceste întrebări. 
Cui apar aceste întrebări?
Află și fii în pace.

~ din cartea "Fii așa cum ești"





*** Just Be ***
Om, shanti, shanti, shanti, om. Peace.
Welcome. I welcome you with all my heart.
Most people are home watching the presidential debates.
We ought to have Jnani debates.
We have all the Jnanis in the world show up.
Whoever shows up loses of course.
If only people understood the first principle of self-realization,
which is simply this:
Whatever is destined to happen, is going to happen,
no matter how you try to stop it.
And whatever is destined not to happen, will never happen,
no matter how much you try to make it happen.

Wouldn't it be wonderful if the politicians understood this truth.
There would be absolutely nothing to worry about,
nothing to fear, nothing to conquer, nothing to win,
nothing to lose.
 

Everything is unfolding the way it should.
Everything is in its right place.
There are no mistakes.
Everything is lovely and beautiful, just the way it is.

If you can only understand this in your own personal life.
What you're supposed to go through,
in this experience, in this incarnation,
has been already planned for you before you came into this body.

Yet you have absolutely nothing to do with it,
because you are not the body.
 

But as long as you think you are a body,
you think you're somebody,
somebody important, or you think you are a failure,
whatever you think about yourself,
if you would only turn within, and see the one self,
then you would never worry about what is going to happen to you at all, for you would realize,
there's no you for anything to happen to.

You are total freedom right now, total liberation,
complete awareness.
Yet, you do not believe me.
You still feel inclined to be a body, a doer.
Think of the experiences you went through today,
and see if you do not believe that you're a doer.

How many times did you become angry today?
How many times did you feel slighted today?
How many times did you feel fear,
or something is wrong somewhere,
or you're not in your right place?

This shows you that you believe that you are a body.
And as long as you believe that you are a body,
why not just let go and stop fretting and worrying about your body.
 

The power that knows the way will take care of you.
The one who makes the sun shine, the grass grow,
the apples grow perfectly on apple trees,
the food that sustains us, nourishes us.
Everything has been lovingly provided for us.
Have faith, trust the power that knows the way.
This is the first step, to have total faith
and total trust in the infinite, the one.

You may call this God, if you want to.
Makes no difference what you call it.
It is within you.
It is without you.
It is everywhere.
 

All you have to do is to surrender to it.
Surrender all of your doubts, your frustrations, your fears,
everything that has besieged you for so long.
Give it all up.
It doesn't belong to you.
Be free of it.

When you're able to do this, you can go further,
and understand that there never was a body to begin with.
The world, as it appears, does not exist.
The universe, as it appears does not exist.
Yet you are, and you will always be.
What are you and what will you always be?
Silence.
 

There is no answer for that,
for the mind can never comprehend the unknown,
the transcendental, the Self.
The mind can never know these things.
The mind only knows itself as a body, as a doer.
Therefore you have to transcend the mind,
transcend the thoughts,
transcend the world, transcend the universe,
and enter the silence,
where there is total bliss, and peace and harmony.

Actually the only freedom you have is not
to react to conditions and to turn within, to see the truth.
Everything else is preordained.
Whatever appears in your life is destined to be.
It is your reaction to what appears that matters to you,
what's going to happen to you next.
It's your reaction to life's experiences that comes to you,
which determines what is going to happen to you next,
by the way you respond to it,
by the way you react to it.


Do not be in conflict with your thoughts and the self.
When there is no conflict there are no thoughts.
Thoughts only appear because there's conflict.

By conflict I mean,
you're worrying about getting rid of your thoughts,
you're doing sadhana, meditation, pranayamas, japa.
All of these things cause conflict.

For aren't you saying,
"I'm doing these things to become liberated.
I'm doing these things to become free."


The reason there's a conflict is
because you're already free and liberated.
Therefore when you give yourself the information that
you have to do something to become liberated,
there is immediately conflict.
This is the only problem you have.
It is your conflict.
And this conflict comes from programming when you were a child,
from samskaras, from previous existence, things that you took with you,
the habits that are inside of you, that you believe you are.
This is where the conflict comes from.

For it tells you,
"I'm just a human being, I'm just a frail body.
I have to suffer sometimes, sometimes I have to be happy."
This is all a lie.
There never was a you that has to suffer.
There never was a you that has to be happy.
There is no one in you who needs to be happy.
There is no one in you who needs to be miserable.
They are both impostors.
 

So every time you try to exchange negative conditioning to positive conditioning,
you're causing conflict.
This is the reason psychology and psychiatry does not work.

For they're trying to make you normal.
Who wants to be normal?
How boring.
The truth is do not wish to be anything.
There is nothing you wish to be.
There is nothing you have to become.
There is no future, for you to become anything.
Right this moment you are the one, and there never was another.
Right this moment you are totally free, without thinking a thought,
without trying to make anything happen.

Why not awaken to this truth?
Why not awaken to the fact that there is nothing that you have to become,
there are no goals to accomplish.
 

You want to believe everything is preordained,
and it's been mapped out for you.
Or you believe that you're just a victim of circumstance,
going through many experiences, to learn a lesson.
It's really funny to me when people tell me,
"Something happened in my life,
but I guess that's the lesson that I have to learn," or, "That's my karma."

Forget about karma.
Forget about lessons you have to learn.
No one has to learn any lessons.
No one has to go through their karmic experiences.
Put an end to it all.
Drop it all.


After all, for whom is there karma?
For whom are there experiences?
Only for the I-thought, for the mind, not for you.
You are bright and shining.
You are the absolute reality, Brahman.
Yet even those words are superfluous, redundant.
For what do these words actually mean to you, absolute reality, Brahman?
They're just names that are given to the absolute reality, to the Self.
Yet everything has to go.
The absolute reality has to go.
The Self has to go.

The reason it has to go is
because you're thinking about this with your finite mind,
and every answer you come up with is erroneous.
Always remember the finite mind can never know the infinite.
It's impossible.


And there's absolutely nothing you can do about it.
Consequently the wise person becomes silent, quiescent.
You're not even trying to change your thoughts or stop your thoughts.
For how can you try to stop something or
change something that never existed to begin with.

Can you see now why you're in conflict?
You're trying to correct something, you're trying to become something,
you're trying to do something, and something does not exist.
Also what you're trying to correct does not exist.

What you're trying to change does not exist.
You get nowhere.
 

This is why I tell you so often: leave everything alone.
Have no opinions for or against.
Do not be judgmental.
Be nothing and you'll be everything.
Why do most of you come to satsang?
As long as you have a reason it's the wrong reason.
There should be no reason.
There shouldn't be any valid reason why you come to satsang.

For if you think back on what I've been referring to,
you will see every reason is erroneous.
For the reason that you're trying to come to satsang doesn't exist at all.
You say you come to satsang to become enlightened, to know the truth.
Who has to know the truth?
Who has to become enlightened?
You come to sit with me.
You can always sit with me, wherever you are.


What I'm trying to tell you,
do not look for reasons why you do something.
When you start giving up all reasoning, all ambition,
when you start surrendering all of your so called power,
your human power that you think you have,
this is when the mind begins to slow down.
The mind will never slow down by trying to make it slow down.
I don't care what method you use.
When you are using Vipassana meditation, when you're using breathing,
Whatever method you're using... Whatever method you're using, you're using your mind.
It is your mind that you're still using.
That's why you can never get anywhere.
You must use your mind, no matter what you do.
Therefore stop doing anything.
 

I know many of you have been practicing sadhana for 25 years, 40 years,
practicing many forms of meditation, going to teachers, reading many books.

And what becomes of you?
You may get a good feeling, then it goes away, and you're back where you started from.
The only thing that you should do, or must do, is not to be in conflict with anything.
Do not be in conflict with anyone or anything.
When you're not in conflict with anything,
the mind begins to surrender itself,
and goes back into the heart,
and you become your Self.

This is the easiest thing that you ever had to do.
It's simplicity itself.
It's simplicity itself because there's nothing you have to do.
There's nothing you have to become.
There's no one you have to change.
You are that.
 

Do not analyze what I am saying.
Do not even agree with what I'm saying.
Just be open.

Open your heart by remaining still, silent.
Allow the thoughts to come, do try not to stop them.
Do not judge your thoughts, analyze your thoughts,
or try to change your thoughts,
or try to remove your thoughts.
This will put you back in conflict with your thoughts.
Do not even observe your thoughts.
Do not even be the witness to your thoughts.

Why?
Because in reality there are no thoughts.
The thoughts that you think you're thinking, are an optical illusion.
It is false imagination.
Don't you see?
Everything that you're thinking about is false.
There is no thinker and there are no thoughts.
So why have you been practicing all these exercises all of your life?
It's like a person in the ocean going in search for water.
 

Awaken.
Be free.
Be yourself.

You are the joy of the world, the light that shines in darkness.
You are a blessing to the universe.
Love yourself always.
When you love yourself, you love God.
Forget about the past.
Never dwell on the past.
Remember, time and space does not exist.
If time and space does not exist, then there cannot be a past or a future,
for the past and the future is about space and time.

If there is no time and space, there cannot possibly be a past or a future.
So who thinks about the past?
Who thinks about the future?
Even to say the I does, the I-thought does, this again is mostly for beginners.
Self-inquiry is very important, don't get me wrong.
But the day has to come when you go beyond self-inquiry,
when you just realize and understand that there is no I-thought at all.
It never existed.


Therefore you do not have to get rid of it.
There is nothing to get rid of, because nothing exists.
You are total freedom, right this instant, right this minute.
Whenever your thoughts dwell on the past, do not become angry with yourself.
Leave them alone.
Do not observe them.
Do not watch them.
Do not be the witness to them.
Just leave them alone.
They will disappear of their own volition, due to the fact that they never existed.
This is an important point.
This is the reason why you leave everything alone.
 

Now if things existed, if there was such a thing as negative thinking,
karma to get rid of, then you'd have a job on your hands.

You'd have to do all sorts of things to get rid of your karma, your past sins.
You'd be working continuously, practicing all kinds of japa,
mantras, everything, to remove all of these thoughts of the past.
But I say to you since these things never existed to begin with, why do any work at all?
Oh, it's okay, if you like to work,
but I'm very lazy myself, and the less work I have to do, the better.

I know it's difficult for some of you to think that you have to do absolutely nothing
to become free, because you're already free.
For you've been brought up that you have to work, work, work to get ahead.
Why do you want to get ahead?
Ahead to what?
To whom?
 

Everything must change sooner or later.
Everything must dissolve and return to the elements from whence they came.
And new forms are always being born, so-to-speak.
So what kind of goals are you trying to achieve?
Your goals will vanish, like everything else vanishes, sooner or later.
Think how many civilizations we've had on this planet.

Many civilizations and they've also passed us where we are today.
But where are they now?
They're gone.
Dissolved into the nothingness from whence they came.
 

So it is folly to try to improve yourself,
or to try to achieve anything.
It is folly to try to change something or to become something.
Just be.

You may ask, "How do I just be?"
By asking, you're not being.
To just be is to just be.
Not to be this or to be that, or to try to discover how to just be.

Just be, without trying to understand what that means,
without analyzing, without pondering.
Just be.
Just be.
Just be.
Just be.

(silence)

~ Robert Adams
Just Be (15th October, 1992)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Sri Ramana Maharshi :
Whatever this body is to do
and whatever experiences it is to pass through
was already decided when it came into existence.


Q: What becomes then of man's freedom and responsibility for his actions?

Sri Ramana Maharshi :
The only freedom man has is to strive for and acquire the jnana which will enable him not to identify himself with the body.
The body will go through the actions rendered inevitable by prarabdha and a man is free either to identify himself with the body and be attached to the fruits of its actions, or to be detached from it and be a mere witness of its activities.

Q: So free will is a myth?

Sri Ramana Maharshi :
Free will holds the field in association with individuality.
As long as individuality lasts there is free will.
All the scriptures are based on this fact and they advise directing the free will in the right channel.

Find out to whom free will or destiny matters.
Find out where they come from, and abide in their source.
If you do this, both of them are transcended.
That is the only purpose of discussing these questions.
To whom do these questions arise?
Find out and be at peace.


~ From the book "Be as you are"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu